Ogólnopolski Test Kulinarny MAKRO

20191115_122126Ogólnopolski Test Kulinarny MAKRO

Kraków 14-15 listopad 2019r.

Udział w II Edycji konkursu „Wyzwanie MAKRO Chefa” i zajęcie 3 miejsca zaowocował zakwalifikowaniem naszego Ośrodka do Ogólnopolskiego Testu Kulinarnego. Jako reprezentantki naszej szkoły wybrane zostały Martyna Lachowicz, która brała udział
w wyzwaniu MAKRO i Agata Bartnicka z klasy II c.

13 listopada wieczorem wyruszyliśmy w podróż do stolicy małopolski.  Rankiem Kraków przywitał nas słoneczkiem i ruszyliśmy na spacer po Starym Mieście. Brama Floriańska,  Rynek Główny z Kościołem Mariackim, wieżą ratuszową i Sukiennicami, Wawel i oczywiście Smoka wawelskiego też odwiedziliśmy. Potem do Akademii Inspiracji MAKRO na uroczyste rozpoczęcie. Dostaliśmy mnóstwo prezentów i … bon do restauracji na krakowskim szlaku kulinarnym. W ramach „Tygodnia Kuchni Polskiej” w związku z rocznicą odzyskania niepodległości mogliśmy skosztować staropolskich dań w nowej odsłonie. Kolację zjadłyśmy w restauracji Piwnica Wolnica. Było klimatycznie i pysznie.

15 listopada to dzień zmagań konkursowych. Czekało na nas 5 zadań praktycznych, na każde 10 minut: układanie dania na talerzu, filetowanie pstrąga, serwis stołu, filetowanie kurczaka i różne rozdrabnianie cebuli oraz test na temat warzyw. Ta część poszła dziewczynom bardzo dobrze. Agata perfekcyjnie i szybko wyfiletowała rybę. Szef kuchni powiedział, że chyli czoła przed jej pracą i chętnie by ją zatrudnił w restauracji, by uczyła innych jak to się robi.  Po chwili przerwy czekała na nas część teoretyczna. Tutaj Martyna
i Agata musiały wykazać się wiedzą na temat: kuchni staropolskiej, czekolady, utrwalania żywności i produktów convenience oraz drobiu i ryb.

Do konkursu zakwalifikowało się 20 zespołów z całej Polski. Przyznano 3 nagrody
i 3 wyróżnienia od partnerów konkursu. Praca dziewcząt została doceniona i zdobyliśmy wyróżnienie Urzędu Miasta Krakowa za największe zaangażowanie w wykonywanie zadań. J

Potem jeszcze wieczory spacer po Krakowie, który zachwyca atmosferą, niezwykłymi zabytkami i mnogością turystów z całego świata.  Zawitaliśmy też do kawiarni Lajkonik na zasłużone kawo i ciacho. J