BIWAK „ŚWIADOMIE I BEZPIECZNIE RAZEM” 2020

biwak 2020 11W dniach 10-12 stycznia 2020 roku na terenie naszego Ośrodka odbył się biwak zorganizowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół SOSW nr 2 „SZANSA”, w którym wzięli udział uczniowie i absolwenci Szkoły Przysposabiającej do Pracy nr 2.

W tym roku nasza „biwakowa” przygoda rozpoczęła się w piątek o godzinie 17:30. Pół godzinki na zakwaterowanie, przygotowanie pościeli i już z „wysokim poziomem endorfin” rozgrywaliśmy mini turniej bocce.  Następnie pyszna kolacja i już tańcowaliśmy na dyskotece, którą profesjonalnie poprowadził dla nas DJ Mateusz oraz DJ Krzysztof. Najwytrwalsi tańcowali bez chwili wytchnienia do samego końca.

Sobotę spędziliśmy w większości poza granicami naszego kraju – a mianowicie w Berlinie. W tej całodniowej wycieczce autokarowej (jeździliśmy autobusem „pogoniarskim”!!!!!) towarzyszyli nam członkowie koła turystycznego JOWIJO. W stolicy Niemiec odwiedziliśmy Berlińskie Muzeum Techniki, w którym każdy „wycieczkowicz” znalazł coś interesującego. Jednak po kilku godzinny zwiedzaniu byliśmy tak zmęczeni i głodni, że na nogi mogły nas postawić jedynie przepyszne wyroby „oryginalnej autobusowej hot-dog’arni” , która po chwili zamieniła się w „autobusową kawiarnię” serwującą kawę i herbatę. Zregenerowani wyruszyliśmy na spacer po przecudnie oświetlonym centrum Berlina. To, czego nie udało nam się zobaczyć pieszo, mogliśmy podziwiać podczas podróży autokarem na mini wycieczce objazdowej.

Do ojczyzny wróciliśmy około godziny 20:00. W internacie czekało na nas gorące i pachnące spaghetti, które przygotował dla nas uśmiechnięty  pan Jurek – któremu bardzo dziękujemy. Wieczorem mięliśmy już siłę jedynie na relaks i wieczorne pogaduchy oraz… doping naszych siatkarek (dla  nie wtajemniczonych – mecz Polska – Turcja).

W niedziele, jak to w niedziele… porządki w internacie, bo przecież jak się nabrudziło, to i trzeba posprzątać. Te „przyziemne czynności” poszły nam bardzo sprawnie i z czystym sumieniem mogliśmy udać się z wizytą do sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dowiedzieliśmy się dla kogo orkiestra gra w tym roku i jak dokładnie wygląda praca wolontariuszy – było bardzo ciekawie.

Później już tylko pożegnalne uściski, buziaki, pa oraz do widzenia i tegoroczna przygoda biwakowa została zakończona. Oczywiście w nie jednej głowie zaświtało pytanie – ciekawe co będziemy robić na biwaku w przyszłym roku?